Om børnehaven Knuden

Tryghed og omsorg

Tryghed og omsorg er en vigtig del af knudens dagligdag. Vi prioriterer at vi er nærværende voksne som har en anerkendende tilgang til børnene. Vi møder det enkelte barn, tager udgangspunkt i barnets interesser og planlægger aktiviteter, læring ud fra udviklingstrin/niveau. Der er altid plads på et lår eller til et kram. Der er altid en voksen som går i garderoben og siger god morgen til børn og forældre.

Lille og hyggelig børnehave

Vi er en lille børnehave som er normeret til 20 børn. Vi prioriterer er en hyggelig indretning og hjemlig stemning.

Små grupper giver tryghed

Vi arbejder i små grupper i dagligdagen. Dette skaber tryghed og forudsigelighed og forskning viser at børn trives og udvikler sig bedst i små grupper.

Udeliv er vigtigt

Vi ude i alt slags vejr. Vi er er på vores dejlige legeplads hverdag og tager tit på cykel ture i området. Vi bruger området omkring Knuden og tager på ture til Lundby krat. Vi besøger en hytte i Lundby krat 3 dage om året, hvor vi er 3 hele dage. Vi er certificeret med det GRØNNE/BLÅ FLAG fra Friluftsrådet, hvilket betyder at vi har fokus på aktiviteter med vores børn omkring natur/affaldssortering/bevægelser(de 18 grundbevægelser).