Forældresamarbejde vægtes højt

Mødet med forældrene

Forældrene indbydes til opstartssamtale allerede inden barnets opstart i børnehaven. Samtalen har til formål at give os et godt forhåndskendskab til barnet og familien. Forældrene opfordres til at besøge børnehaven inden start sammen med deres barn, i det omfang de har mulighed for.

Efter 3 måneder afholdes opfølgningssamtale, her drøftes barnets opstart, trivsel og udvikling.

Det sidste år i børnehaven afholdes førskolesamtale inden skolestart, hvor vi i fællesskab blandt andet vurderer skoleparathed og om der bør være overleveringssamtale med skole.

Der er altid tid til en samtale, når personalet eller forældre vurderer der er behov for dette. Personalet hjælper gerne med råd og vejledning omkring barnets udvikling og trivsel og man kan som forældre altid forvente at blive mødt med respekt, åbenhed og ærlighed.

Den vigtige kontakt i dagligdagen

Det første møde om morgen foregår i garderoben, hvor personalet altid siger godmorgen og byder velkommen. Alle børn/forældre skal mødes med et glad ansigt så de føler sig set og hørt.

Den daglige kontakt er betydningsfuld for os, her får vi vigtige informationer omkring barnet, familien og hvad der ellers er vigtig for os at vide, så barnet får den bedste dag i børnehaven. Samtidig er det ligeledes vigtigt at vi informerer om barnets dag i børnehaven tilbage til forældrene.

I Knuden er der altid kaffe/te på kanden som forældre kan nyde ved aflevering og afhentning. Dette bidrager til sammenhæng mellem hjem og børnehave.

Fælles informationer formidles over Aula via nyhedsbreve og dokumenter. Desuden udfylder personalet en ugetavle hver fredag med informationer omkring den kommende uge.