Børnehave med mange traditioner

Genkendelighed og fællesskab kendetegner traditionerne i Knuden

Knuden har mange faste traditioner

• Fastelavn på Aktivitetscenteret Beltoften
  • Påske
  • Fællesspisning med cirkusforestilling
  • Sommerfest med familien
  • Juletur med tog til Skørping
  • Julefest med familien
  • Bedsteforældredag
  • Luciaoptog på Aktivitetscenteret Beltoften
  • Kirke besøg til påske og jul
  • Afslutningsfest for storbørns gruppen

Traditioner er vigtige for os alle, dette skaber glæde, forudsigelighed og fællesskab. Børnene elsker genkendelighed og vi synes vores højtider skal fejres. Sammenfletningen af hjem og institution betyder meget, derfor inddrages familien i flere af vores traditioner.

Barnets fødselsdag er en særlig dag

Fødselsdage er barnets dag. Fejringen af barnet kan foregå på forskelligvis og kan holdes i børnehaven eller i barnets hjem.

Fælles for begge er, at barnet fejres til fødselsdagsrundkreds, hvor vi synger for barnet og barnet får en ”fødselsdagrulle” med små tegninger fra de andre børn. Vigtigt for os er, at dagen bliver helt særlig, uanset hvilken model man vælger. Barnet skal føle sig i centrum, det er deres særlige dag.

Børnene spiser deres egen madpakke, hvor efter fødselsdagsbarnet har mulighed for at medbringe en lille dessert til alle.